Chocolate Cake

Tak konečně tu máme zase pátek a víkend je před námi. Dneska jsem slavili mamčiny narozeniny jak jste už někteří mohly vědět podle předchozího článku.Jo a z dárečku měla velikou radost:)
Ten dort o kterém jsem už psala jsem pekla ve čtvrtek odpoledne a byla to vážně zábava. Pekla jsem ho podle jednoho receptu který jsem našla na jedné stránce na internetu no tak udělat těsto není žádný problém je to snadné, ale jak jsem ho dala péct tak jsem to těsto měla strašně tenké tak jsem si říkala, že to asi nerozříznu že by se mi to zlomilo:D Tak nakonec jsem ještě běžela do obchodu pro máslo abych upekla ještě jednu dávku a mohla tak udělat vyšší dort.
Tak nakonec jsem to dohromady dělala asi 3 hodiny :D Ale výsledek nebyl špatný na to že jsem dort pekla úplně poprvé a podle cizího receptu. Dort mi moc chutnal akorát těsto bylo trošku tužší než u obvyklého dortu to vždycky to těsto bývá měkčí, ale to mě osobně moc nevadilo.


Suroviny na těsto:                                                              
200 g krupicového cukru                                                        
2 lžičky kypřícího prášku                                                  
40 g holandského kakaa
180 g másla
2 vajíčka
2 lžičky vanilkového extraktu
150 ml zakysané smetany

Na polevu:
80 g másla
180 g kvalitní hořké čokolády
150 g moučkového cukru ( v tom receptu bylo napsaný 300g cukru a to jsem si klepala na hlavu že proč tolik to by bylo hrozně přeslazené tak jsem tam dala víc jak o polovinu mín a i tak to bylo sladké dostatečně, protože to těsto samo o sobě je dost sladké) 
1 lžička van. extraktu
130ml zakysané smetany

Postup:
Dortovou formu pořádně vymažeme máslem a předehřejeme troubu na 180 stupnu.
Mouku, cukr, kypřící prášek, vejce, máslo, vanilku, zakysanou smetanu a kakao dejte do mísy a šlehačem umíchejte do hladka. Dejte do formy a dejte péct (já to pekla tak 30 min ale musí se těsto hlídat)
Bud pokud se to povede vám líp tak vychládlé těsto rozřežte na 2 poloviny a potom namažte krémem a nebo si udělejte dvě těsta jako já a pak je krémem slepte dohromady.
Poleva: Máslo s čokoládou rozpustte ve vodní lázni a po vychládnutí čokolády přidejte zakysanou smetanu, van. extrakt a nakonec i cukr. Potom 1 polovinu korpusu pomažte a přilepte dohromady a tak pomažte i celý dort.
Dobrou chuť!

9 komentářů:

  1. Vypadá velice chutně a šikovně sis s tím poradila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzerá skvelo a verím, že aj tak chutil :) Paráda (y)

    www.everydaywithlola.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Ten vypadá nebezpečně chutně! :)) Skvělý tip ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, vypadá výborně, seš šikula :)

    OdpovědětVymazat
  5. tak ten vypadá naprosto skvěle ♥

    OdpovědětVymazat
  6. No sakra! Přeju si, aby se ty dortíky daly z počítače vytáhnout :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář:3