Mrkvový dort

Jak už vám může být jasné z nadpisu, tak jsem poprvé doma pekla mrkvový dort.Už strašně dlouhou dobu jsem ho chtěla ochutnat! Viděla jsem strašně hodně receptu i u různých blogerek, tak jsem se rozhodla, když už jsem si kupovala tu dortovou formu, že to doma taky zkusím.
Na to že jsem ho dělala poprvé tak je krásně vláčný a ta chuť je hodně příjemně překvapila.
A určitě ty který hned ze začátku odrazuje to že je to "mrkvový" dort tak to určitě zkuste budete překvapení!


suroviny: 3vejce
50g krupicového cukru
50g třtinového cukru
1 citron
170g hladké mouky
půl hrnku mléka
2lžíčky prášku do pečiva
100ml oleje
200g nastrouhané mrkve
60g kokosu
lžička sody
podle chuti skořice
na krém: van. puding( podle návodu ), 1 tvaroh
Postup:
z Bílků a krupicového cukru vyšlehejte sníh. Žloutky vyšlehejte s třtinových cukrem a potom přidejte cit. štávu a kuru. Sníh i žloutkovou pěnu pak opatrně promíchejte dohromady.
Postupně přidávejte mouku s kypřícím práškem,sodou, mléko a ostatní přísady.
Těsto vlyjte do vymazané formy a pečte na 180 stupnů 45 minut.

Po vychládnutí uvařte puding a dort ním naplňte, ale samozřejmě ho můžete naplnit čímkoliv jiným třeba polevou z krémového sýra to je na vás.

1 komentář:

  1. Mrkvový dort jsem ještě nezkoušela, ani u nikoho nejedla, ale takto podle fotek na něj mám úplně chuť :D.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář:3