Sáčkový čaj versus Sypaný čaj

Není to tak dávno co jsem začala dávat přednost sypaných čajům před těma ze sáčků.
Já mám nejraději asi zelený čaj a bylinkové čaje. Kupovala jsem si sypaný čaj ve specializované prodejně kde tyhle čaje prodávají a jsem sním uplně spokojená! A potom jsem dostala ještě dárkem sypaný čaj ovocný s příchutí hrušky, který je taky moc dobrý.
Už hlavně z toho duvodu, že sypané čaje jsou na první pohled poctivější v porovnání s těma ze sáčků.
Sáčkové čaje obsahují strašně malé kousky / spíš drcené/ čajových listů a z toho důvodu ztrácí jsou kvalitu a tím i dobrou chuť.
Naopak ale čaje sypané obsahují velké nebo někdy i dokonce celé lístky což je znamení kvalitního čaje a dobré chuťi.


A proto se ptám, proč češi pijí více sáčkové čaje než porcované?
V Česku všeobecně mi příjde, že čaj nemá nějaký význam. Většina čechů mi příjde, že čaj pije jen v době, když ho nutně potřebují a jsou nemocní, aby jim pomohl se vyléčit.
Hlavní důvod je taky ten, že strašně moc lidí chce ušetřit a radši sáhne po čaji v supermarketu za 30,- kde těch sáčků má 20ks, než aby navíc chodil do specializované prodejny, kde se sypané čaje prodávají a koupili si 70g čaje za 80korun.

Jak pomáhá sypaný /zelený/ čaj na náš organismus?
Pití sypaného čaje nám pomáhá bojovat proti onemocněním srdce, snižuje riziko mrtvice a zvyšuje nám výkon mozku.
Je taky výborný proti stresu, prý když ho pijete ve stresu, tak vám sníží střes aspon o třetinu, což je docela fajn ne?
Pití sypaného zeleného čaje nám pomáhá při hubnutí, na prevenci proti cukrovce.
Zelený čaj nám pomáhá čistit tělo a má skvělý vliv na imunitní systém.
A pokud budete tenhle zelený čaj bít alespon 2x denně, tak se vám sníží riziko rakoviny aspon o 20%.
Pití spávně připraveného čaje vám může zlepšit fungování metabolismu a odbourávání tuků.

Čaj je skvělý společník na snídaně ke startu do nového dne, nebo také ve večerních hodinách při učení, dívání se na film nebo třeba ke čtení.
A zároveň pomáhá našemu tělu, zbavuje nás stresu a různých nemocí a to nejlepší má výbornou chut!
Takže myslete na své zdraví i v takových mališkostech.
Tak co vy dáváte přednost sypaným čajům a nebo vám na tom tolik nezáleží a koupíte si sáčkový?



4 komentáře:

  1. Čaje naprosto miluju. Právě zelený je mým nejoblíbenějším, který bych mohla pít snad pořád. Musím se však přiznat, že sypanou verzi jsem ještě nikdy nezkusila, ale chci to rozhodně co nejdříve změnit, protože chci pít kvalitnější čaj než do teď. Je mi jasné, že mezi obyčejnými sáčkovými čaji ze supermarketu a sypanými, dražšími čaji z nějakého specializovaného obchodu je velký rozdíl. :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi pekný článok. :) Ako vždy to máš krásne nafotené a preto je to vždy radosť čítať. Čajíky zbožňujem a medzi moje obľúbené tiež patrí zelený čaj. <3
    Pozývam ťa na moju stránku :))

    http://everydaywithlola.blogspot.cz/2016/01/claret-bordo.html

    OdpovědětVymazat
  3. Super fotky, krásně ostrý a osvětlený, hrozně mě baví ta předposlední! :)) Já miluju sypaný čajíček, to ty víš:)Nejradši mám bylinkové až po nich ovocné - u těch čaj nedávám do sítka, ale po vypití ovoce sním (mňam!)

    OdpovědětVymazat
  4. ja som uplny "čajofil" hlavne bylinkové :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář:3